Jay.ZがBBキングを偲ぶ「ヒップホップはブルースなんだ」

スポンサーリンク

姪っ子(12歳)に「名もない男さんは、俳優の福士蒼汰ぐらいかっこいいよね」と言われて、この子は将来とんでもないおっさんキラーになるなと思いつつも、「よし、今度の誕生日にピアス買ってやる!まずは耳に穴をあけに行くぞ!!」と言い嫁に止められた名もない男です。
おっさんなのにすみません。

先日、BBキングが亡くなられましたね。
巨匠が他界するといろんな方がコメントしますが、Jaz.Zのコメントが印象的でした。
こちら

“We just lost a legend. As you see, we’re playing hip-hop, we’re playing rock, we’re playing blues. I mean, hip-hop incorporates all that shit. It’s only music, it’s all music; we just use different instruments,” Jay Z told the crowd. “We lost a legend, B.B. King. And I just wanted to play something for him real quick, just to give him a moment of silence. You can put your lighter in the air, you can put your hand in the air. Just stand there and let’s get one moment of silence.” The rapper then played a portion of King’s “The Thrill Is Gone” over Terminal 5’s sound system. “Hip-hop is the blues,” Jay Z said at the end of the tribute.

「ヒップホップもロックもブルースも単なる音楽で、使った楽器が違っただけだ」とか「ヒップホップはブルースだ」とかかっこいいことを言います。
名もない男も音楽に関しては、ロック、ジャズ、クラシックも隔たりなく雑食ですし、あまりジャンルを気にして聞いていません。
むしろ全部ロックだと思っています(笑)
正直、Jay.Zの音楽は真面目に聞いたことないし、語れるほど詳しくないですが、この手の発言とTIDALの活動を見ていると応援したくなります。

BBキングをハイレゾでどうぞ。

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
スポンサーリンク

フォローする